30. ledna 2019 rubrika: Stížnosti a podněty posluchačů ČRo
Stížnost posluchače ohledně reklamy na ČRo prostřednictvím telefonu (leden 2019)
Projednáno na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu 30. 1. 2019.
Text stížnosti
Pane řediteli,
dnes jsem od Českého rozhlasu obdržel na mé telefonní číslo přání s nabídkou různých vašich programů. Je to celé zvláštní. Čtu to celé tak, že si přejete, abychom poslouchali normalizující se ČR a dali mu přednost před prozatím slušnými jinými médii, jakými je ČT apod. Váš rozhlas je dnes již nedůvěryhodné médium. Dokládají to skandály s vyhozením redaktora Petra Fischera a normalizační aféra s Jankem Kroupou. Jak bych mohl po těchto nechutných aférách poslouchat a věřit ČR ? Zdá se mi, že vaši redaktoři již poslouchají vnitřní autocenzuru. Zřejmě by byli jinak vyhozeni.
Druhá věc, jak je možné, že vám O2 poskytlo databázi tel. čísel svých klientů pro potřeby propagandy. Bude třeba to řádně prověřit.
Děkuji
Odpověď Rady ČRo
Vážený pane posluchači,
Váš podnět jsme prodiskutovali s vedením Českého rozhlasu. Především vás mohu ujistit, že o žádném transferu databáze mezi O2 a Českým rozhlasem nemůže být řeč, neboť k němu rozhodně nedošlo. Propagační akce v rámci předvánočního období patří k běžným nástrojům na mediálním trhu a Český rozhlas se k ní v ostře konkurenčním prostředí uchyluje, aniž by se tím k čemukoli dalšímu zavazoval či získal jakékoli výhody.
S pozdravem,
jménem Rady ČRo,
Jiří Vejvoda,
místopředseda Rady ČRo